Комплексне оснащення в молодшу школу

спеціальні класи в школі
2

Доступне навчання в загальноосвітніх школах

Інклюзивна освіта, або навчання дітей з особливими потребами, для нашого сьогодення це дуже болюче питання. Як в полі освіти, так і в полі сприйняття таких дітей.

Батьки та педагоги не завжди готові прийняти, а головне навчити таких дітей, хоча перші кроки до цього проводяться уже зараз. Зокрема, мова йде про те, що учні або студенти з особливими потребами будуть перебувати в загальноосвітньому середовищі. Це хороша альтернатива інтернатному, індивідуальному чи домашньому навчанні. Варіантів декілька: якщо учнів багато доцільніше утворити клас, якщо дітей декілька, тоді вони просто будуть введені в склад класу.

Головне завдання інклюзії – це доступність рівних можливостей для усіх дітей України. Тоді діти будуть відчувати, що вони не інші, а частинка суспільства, а після закінчення школи зможуть поступити у вищі навчальні заклади чи взагалі інтегруватись в подальше життя і роботу.

Однак, варто зазначити, що багато, шкіл не готові прийняти таких дітей через банальні причини: архітектурні особливості (відсутність пандусів, ліфтів, туалетів), дуже мало корекційних педагогів, бракує і помічників тьюторів, психологів для таких класів.

У 2018 році в Держбюджет України закладено до 500 млн гривень цільової дотації на інклюзивну освіту. Україна йде до того, щоб кожна школа країни змогла прийняти будь-яку дитину і зробити її перебування настільки комфортним, щоб максимально розкрити її потенціал.

На сайті Міністерства освіти та науки України в категорії «Інклюзивна освіта» можна знайти багато інформації стосовно методичних посібників, навчальних програм, але хочеться розказати про інші можливості допомоги таким дітям. Зокрема, про те, чим користуються інші країни, що дозволить усім дітям бути повноцінними частинками освітнього процесу. Тобто, не ділити учнів на особливих і звичайних, а дати змогу бути єдиним цілим.

Починаючи з 2018 року в Україні впроваджується Нова Українська Школа (НУШ), яка передбачає навчання за новими програмами. Ці програми легко можуть поєднати традиційні засоби навчанні і ті, що потрібно для інклюзивної освіти. Взагалі, бажано не робити великої відмінності між дітьми і давати змогу співпраці між однокласниками. Принцип, навчання через гру, зможе суттєво полегшити вчителям навчити важливих для життя речей, математики, мовлення, образотворчого мистецтва.

При закупівлі навчального начиння для інклюзивних класів варто звернути увагу не лише на стандартний набір, який рекомендовано – це дошка, проектор, парти, але й на набори, які враховують особливості і потреби усіх дітей.

Коли дитина пізнає світ через гру, то вона швидше забуде, що вона не така як усі, отримає радість від гри, в результаті чого матиме набагато більше досвіду як в пізнанні, так і в спілкуванні з ровесниками.

Картки, всілякі конструктори, сенсорні коробки, вивчення тайм-менеджменту з простими годинниками, гроші та картки – це лише маленька частинка того, що можна використовувати для навчання усього класу.

Існує безліч обладнання для загальноосвітніх шкіл, що розділенні на групи: для вивчення математики, соціальних навичок, мистецтва, тайм-менеджменту, самоорганізації, мовлення, писемності.

Наприклад дошка для розпорядку дня навчить дітей до самоорганізації, планування, розуміння годинника. Таким чином їм буде легше сприймати переміну навчальних предметів.

Тактильний круг познайомить дітей із геометричними фігурами, є змога повторити знання кольорів, розвиток мовлення і математичних навичок, також навчить парної роботи.

Каса на уроках математики допомагає вивчити теми додавання, віднімання, ділення, складу числа, також можна ввести початкові знання фінансової грамотності. Розвивається пам’ять, діти вчаться з цікавістю і потім з легкістю зможуть використати це в своєму повсякденному житті.

Інтерактивний екран дасть змогу вивчати музику, розуміти процес її створення, спробувати свої сили в цьому, і це стосується не лише музики, але й інших предметів для всебічного розвитку дітей

Якщо грамотно побудувати простір в школі, то наявність інклюзивних класів ніяк не вплине на якість навчання.

Що стосується інклюзивної освіти в цілому, то вона повинна починатись не лише зі школи, такий простір повинен бути доступним ще з дитячого садочку.

 

Основна задача інклюзивної освіти в тому, щоб не лише інтегрувати діток в наше суспільство, але й суспільство навчити сприймати, поважати їх, надати змогу бути такими ж як усі. Щоб в подальшому житті вони вагомою часткою суспільства, а не стояли осторонь.

Зверніть увагу на засоби від LerningResources – їх можна використовувати у загальних класах, де є учні з особливими освітніми потребами, так щоб у процес навчання були залучені всі в рівній мірі і мали однакові можливості навчання.

2 thoughts on “Доступне навчання в загальноосвітніх школах
  1. Розівська ЗОШ 1. У нас склалось враження що мененджер Череда не компетентний та мало зацікавлений в продажу товарів , через нього ми витратили багато часу, а за останнім разом все .ж таки рахунок-фактуру він знову не правильно вислав.Такою неуважності до оформлення документів не має бути .Два рази присилали документи і вони неправильно оформлені це зан
    адто

    1. Дякую, Світлана

      Череда і справді ці дні був дуже зайнятий виставкою “Інноватика в освіті” яка проходить лише раз на рік, і тому приділяв Вам мало уваги.
      Але виписати видаткову накладну без дати бухгалтерія не змогла і з другого разу – бо видаткова це документ що підтверджує відвантаження, тим більше що ми працюємо без передплати по договору і спочатку відвантажуємо товар.

      Наступного разу Череда буде більш уважний до вашого замовлення. Приносимо вибачення.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *